Durada: 12h. Curs reconegut pel Departament d'Ensenyament
L’adolesència és una etapa
de transició entre la infancia i l’edat adulta. Els diferents canvis que s’experimenten
durant l’adolescència no es viuen tots a
la vegada. En aquesta etapa s’esdevenen canvis corporals, cerebrals i
posteriorment canvis conductuals que reflexen els interessos, inquietuts i
necessitats socials, emocionals i Intel.lectuals de cada adolescent. En
ocasions ens trobem amb alumnes que a vegades mostren comportaments infantils, impulsives... i
d’altres com adults responsables.
Aquesta etapa és un període
de transformació, el qual l’apropament i
l’acompanyament dels adults és
molt important.
Aquest curs està enfocat en aportar estratègies i dinàmiques vivencials per acompanyar als joves en el seu desenvolupament d'habilitats emocionals i relacionals durant l'acció tutorial.
La forma en què interactua un grup de treball pot millorar de diferents maneres, la vida d'un grup té diferents etapes.
L'objectiu d'aquest curs és enfortir i mantenir un equilibri en les relacions entre les persones que treballen i conviuen dia a dia en el mateix ambient de treball, per millorar el clima laboral, portant l'experiència a la consciència, mantenint el contacte d'estar atent/a, despert/a i obert/a és beneficiós per a tot el grup.
Per al desenvolupament d'habilitats per a la resolució
creativa i positiva del conflicte, és important enfortir les habilitats d'autoconeixement,
confiança amb un mateix, autocontrol i empatia. És per aquest motiu que totes
les supervisions i/o formacions s'iniciaran amb dinàmiques grupals
d'autoconeixement i d'establir un primer contacte amb els nostres pensaments i
sentiments en relació a la nostra tasca educativa dins l'equip.
"L'art de conviure amb un mateix". Un projecte educatiu i humanísitc, creat al 2.017, per acompanyar, enfortir i aportar eines pel desenvolupament de les habilitats emocionals i relacionals dels infants, a través del joc i dinàmiques grupals, des d'una orientació humanista. Durada: d'octubre a maig, 1h/setmana.
La tutoria és el mecanisme mitjançant el qual es pot
acompanyar als alumnes i ajudar-los a enfortir la seva capacitat
socioemocional, cognitiva i acadèmica durant el seu trajecte en l’educació
secundària. A l’hora setmanal de tutoria, el tutor/a podrà afavorir el
desenvolupament de les habilitats emocionals i relacionals dels joves mitjançant diferents dinàmiques i eines per aquest acompanyament. El meu objectiu és desenvolupar diferents dinàmiques per a què el/la tutor/a pugui donar-li transversalitat al llarg del curs.
GRUP D'ADAPATACIÓ A L'ETAPA ADOLESCENT
Totes hem passat per l'etapa adolescent, i sabem que n'és d'important sentir-se acompanyada, escoltada i que et comprenguin oi?
Així doncs, al setembre oferiré un cicle de tallers intensius fins novembre per aquelles famílies amb fills/es adolescents d'entre 11 i 14 anys d'edat que necessiteu un espai extern, amb un clima acollidor, de confiança i seguretat per revisar i repensar l'adolescència.
Els TALLERS PER ADOLESCENTS es desenvoluparan de la següent manera:
- Dissabtes: 11h a 12h grup d'adolescents
- 12h a 12'30h aquelles famílies que ho desitgin podreu compartir qualsevol inquietut o preocupació referent a l'etapa adolescent.
METODOLOGIA
- Generant un espai de confiança i seguretat que se li permeti expressar-se amb llibertat.
- Tractant temes propers als participants.
-Mitjançant dinàmiques participatives i vivencials, des d'una orientació humanística, que promoguin la descoberta d'un mateix.
- Convidant a la reflexió i introspecció, mode llanterna, sempre de forma grupal.
- Utilitzant dinàmiques de joc per integrar valors i experiències significatives.
NOMBRE DE PARTICIPANTS: Màxim 8
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada