Sobre mi i la meva missió

El meu nom complert és Daria, he heretat el nom de la meva besàvia d'arrels asturianes, però em sento familiaritzada amb el nom de Dari des de petita, tant dins el nucli familiar com social.  Vaig néixer a la tardor del 1979 a Figueres, filla de mare catalana i pare andalús, que va morir l'any 2.008. Al 2.009 neix la meva filla i jo com a mare pikleriana.

Al '98 finalitzo els estudis d'educació infantil. En acabat, m' especialitzo en la motricitat lliure de l’infant, les atencions individualitzades durant els moments dels àpats, el canvi de bolquer, el son i el descans , els moments de socialització, l’acompanyament a l’hora de marcar els límits i el disseny d’espais i microespais de joc durant l'etapa infantil. Formant-me a l’Institut Pikler de Budapest en nivell 1 i 2, presencial. Etusiasmada per la descoberta d'aquesta mirada conscient i delicada, complemento l'experiència formativa assistint a formacions  impartides per Ute Strub , Sònia Kliass i seminaris amb Anna Tardós a San Sebastian i també he estat membre del grup d’investigació Lóczy de l’Associació de Mestres Rosa Sensat. 

Al 2002 començo a treballar d'Educadora Infantil a diferents llars d’infants Municipals de Figueres, i en la darrera introdueixo la pedagogia pikleriana a l'estança de nadons, permetent l'expansió d'aquesta manera de fer fins a l'estança d'infantil 2.

El mateix any de la titulació en Educació Infantil, inicio els estudis d’Educació Social a la UdG i al 2006 entro dins làmbit social, com a Educadora Social a diferents centres d’acollida i craes (centres residencials d’acció educativa) fins al 2011, essent tutora de diversos adolescents tutelats per la DGAIA.  En el transcurs dels següents anys col.laboro amb un camp de sensibilització a Argèlia com a Educadora de Carrer, i degut a les estades al país conec i parlo un dialecte del magreb – àrab argelí.

Al 2011 m'engresco a fer xerrades i conferències dirigides a famílies i professionals de l’àmbit de l’educació oferint recursos i estratègies per a ser uns bons influencers pels infants i adolescents durant la vida quotidiana. Adquirint alhora, una comunicació de qualitat entre adults, joves i infants i viceversa.

 
Al 2014 em formo en Teràpia Gestalt fins al maig del 2.018 a l’EOE de Figueres, des de l’Institut Gestalt de Barcelona, formant-me al 2014 també amb el PROTO –SAT rural a l’escola Congrés Indians de Barcelona, amb la Fundació Claudio Naranjo .

És a la tardor del 2017 quan impulso el programa d'Educació Emocional i Humanista, oferint formacions vivencials en dinàmiques de grup i acompanyant processos grupals a equips educatius de llars d’infants 0-3 i claustres de diferents centres educatius de la zona de l'Alt Empordà. 


A la mateixa tardor sóc membre col.laboradora al centre de teràpies holístiques, ubicat a la Plaça de la Palmera, 3, 1r de Figueres, oferint consulta i orientació a famílies amb infants de 0-3 anys i acompanyament i suport emocional a l'adolescent.


Al 2018 acabo formant-me en Gestalt Play Therapy (teràpia del joc i capsa de sorra/sandplay) des de l’Istitut Trieste d’Itàlia. A partir d’aquí he anat descobrint quant d’important és el treball en equip i els sentiments plaents que em genera, creant i dissenyant així dinàmiques vivencials, fins l’actualitat, per acompanyar processos grupals a infants, joves i adults.

Impulsora i co-creadora del programa d’educació emocional i humanista “L’Art de Conviure amb un Mateix”, a infants de 6 a 11 anys, i del programa “Adaptació del pas de 6È a la ESO i a l’etapa adolescent”, a joves d’entre 11 i 14  anys,  vigents des del 2.017 fins a l’estat d’alarma, al març del 2.020.

La meva missió és transmetre la importància de la observació, l'escolta activa i la comprensió en els ritmes evolutius individuals i grupals de l'alumnat. Tenir cura de l’autoestima grupal de forma transversal a les aules, acompanyar la gestió dels conflictes de forma creativa i participativa, adquirir eines per començar les classes amb dinàmiques de joc vivencials per atraure la motivació i cultivar els descansos cerebrals dels adolescents, potenciant les habilitats socials i emocionals del grup i conèixer els propis límits per oferir seguretat a l'alumnat.

Si us encurioseix el meu dia a dia podeu seguir-me a través d’instagram @darimunoz_  o per a consultes i més informació podeu dirigir-vos via mail infodarimunoz@gmail.com o  via mòbil al 693 916 215