Totes hem passat per l'etapa adolescent, i sabem que n'és d'important sentir-se acompanyada, escoltada i que et comprenguin oi?
Així doncs, al setembre oferiré un cicle de tallers intensius fins novembre per aquelles famílies amb fills/es adolescents d'entre 11 i 14 anys d'edat que necessiteu un espai extern, amb un clima acollidor, de confiança i seguretat per revisar i repensar l'adolescència.
Els TALLERS PER ADOLESCENTS es desenvoluparan de la següent manera:
- Dissabtes: 11h a 12h grup d'adolescents
- 12h a 12'30h aquelles famílies que ho desitgin podreu compartir qualsevol inquietut o preocupació referent a l'etapa adolescent.
METODOLOGIA
- Generant un espai de confiança i seguretat que se li permeti expressar-se amb llibertat.
- Tractant temes propers als participants.
-Mitjançant dinàmiques participatives i vivencials, des d'una orientació humanística, que promoguin la descoberta d'un mateix.
- Convidant a la reflexió i introspecció, mode llanterna, sempre de forma grupal.
- Utilitzant dinàmiques de joc per integrar valors i experiències significatives.
NOMBRE DE PARTICIPANTS: Màxim 8
Amb quines HABILITATS ens enfocarem? amb les 4 AAAA
👉Autoestima.
Durant l’etapa adolescent l’autoestima necessita enfortir-se perquè
existeix una reflexió profunda sobre un mateix. La recerca de la pròpia
identitat és una tasca vital. I aquí cal la implicació i la influència
de l’entorn en el què viu la persona adolescent. Una bona autoestima
facilita a desenvolupar i mostrar el valor de l' #empatia,
a tenir seguretat amb sí mateixa, a mostrar una actitud flexible davant
les situacions que s'esdevenen en la vida quotidiana, a emprar la #comunicació assertiva i a utilitzar el valor de la #creativitat en la resolució de conflictes.
👉Automotivació.
L’automotivació ajuda i afecta a tenir una bona autoestima.
L’automotivació és un motor intern que t’impulsa, amb força cap a tu
mateix, cap al què vols, juntament amb l’entusiasme provoquen una
determinada actitud vers les coses, l’entorn... Per aconseguir-ho és
necessari adquirir, aprendre o re-aprendre diverses habilitats. Trobar
aquest impuls fomenta el sentit de la responsabilitat i la inspiració de
nous propòsits. Per aquest motiu m’agrada entrar a classe amb un joc,
per ajudar-los, a través d’aquesta tècnica, a despertar la motivació que
hi ha dins seu.
👉Autoregulació emocional. És la capacitat per experimentar les #emocions d’una forma moderada, flexible i el #maneig
d’aquestes, ser-ne conscient, expressar-les de forma adequada i
saber-les conduir. En aquesta etapa el temperament juga un rol
important. Quan parlem d’infants de 0-7 anys parlem de temperaments. A
partir dels 7 hi sumem el caràcter. Així doncs trobarem quines eines té
cadascú per així tenir una major qualitat de vida i una òptima
autoregulació afectiva emocional.
👉Adaptació
a l’etapa adolescent. L’adaptació hauria d’estar present a totes les
etapes. L’etapa adolescent és una etapa vital significativa, és com un
tornar a néixer. Moltes vegades em pregunto per què donem tanta
importància a l’adaptació durant l’entrada de l’infant a l’escola
bressol i no li donem la mateixa importància o no se’n parla gairebé mai
de l’adaptació dels pre o adolescents de l’entrada a secundària,
l’entrada a una nova etapa, l’entrada a la re-descoberta d’un mateix, a
les seves respostes, reaccions, actituds, pensaments ,un període on es
construeixen noves #relacions, noves maneres de relacionar-se, la pressió dels exàmens, nous adults referents...
Així doncs, aquestes 4 AAAA seran les nostres acompanyants per a
desenvolupar les sessions que es duran a terme tots els dissabtes de #setembre a #novembre a la Plaça la Palmera, 3, 1r de Figueres.
Si vols més informació no dubtis en posar-te en contacte amb mi: infodarimunoz@gmail.com
Tlf: 693 916 215
Tlf: 693 916 215
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada